3D-drukken versnelt innovatie in de voedingsmiddelensector

Printervriendelijke versieSend by email

Een koekjesfabrikant prototypt de koekjesontwerpen van zijn klanten en spaart zo verschillende maanden ontwikkelingswerk uit. 



De Franse koekjesfabrikantgroep Poult is gespecialiseerd in distributiemerken en onderaanneming voor grote merken. Om te helpen bij het overtuigen van klanten maakt die gebruik van een MakerBot-printer. 


Tijdens brainstormingsessies met deelnemers uit de meest uiteenlopende vakgebieden, zoals sociologen, antropologen en designers en op basis van consumptietendensen die verband houden met het project van de klant kunnen 3-6 concepten worden geselecteerd vooraleer over te gaan tot prototyping. In 1-4 uur tijd beschikt de klant over een model in 3D van zijn toekomstig koekje. Die benadering is een aanvulling op de prototyping in een experimentele keuken. 


Het innovatieversnellingsprogramma dat door Poult aan haar klanten wordt aangeboden, heet Melt-In-Lab. 


Dankzij integratie van digitalisering en additive manufacturing verbeterde de onderneming haar commerciële efficiëntie, differentieerde ze haar aanbod en optimaliseerde ze haar processen en haar interne organisatie.


Bron: Sirris - Techniline artikel;


http://www.biscuits-poult.fr