Glacio start nieuwe ijspralineproductielijn op
De directie van ijsproducent Ijsboerke en Glacio mikt dit jaar op een omzetstijging van meer dan twintig procent. Het bedrijf investeert in nieuwe productielijnen, producten en partnerships.
De twee vestigingen, Glacio in Beerse en Ijsboerke in Tielen, leveren volgens Peter Janssen, CEO van Ijsboerke, synergievoordelen op.
Complementair
98 procent van de producten die Glacio produceert, is bedoeld voor export, terwijl IJsboerke-producten vooral in België worden afgezet. Ook het assortiment van beide roomijsmakers is volgens Janssen complementair.
Glacio produceert ijsspecialiteiten en heeft een productie die piekt in de winter. IJsboerke kent dan weer een productiepiek in het voorjaar en is vooral gekend door het schepijs, hoorntjes, sticks en cups.
Fragment Z-nieuws 21 maart 2014 (Kanaal Z)
Exportmarkten
“Op de productielijnen van IJsboerke zullen we nu ook producten voor de exportmarkten produceren met weliswaar een totaal andere receptuur maar in dezelfde vormen. In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren”, stelt Werner Van Springel, CFO.
De CFO verwacht voor 2014 voor de hele Glacio Group een omzetstijging van meer dan twintig procent (van 70 MIO euro naar 90 MIO euro). “En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers”, aldus Van Springel.
Investering in Tielen
Voor de exportmarkt werd recent in Tielen een nieuwe productielijn opgestart in navolging van een Glacio-contract omtrent de levering van 200 miljoen ijspralines per jaar.
Het gaat om een investering in een nieuwe productielijn van meer dan een miljoen euro die naar verluidt in eigen huis werd ontwikkeld. Elke dag zullen er op deze nieuwe productielijn zo’n 500.000 pralines van de band rollen.
Bron en tekst: Industrie Technisch Management